Következő motoros túráink
Hotelünk a hozzánk ellátogató motorosokat több ajánlattal várja.
Az Ausztriai túraútvonalak rendkívül jó minőségűek, és sok látnivalót hordoznak
magukban.
A soron következő túrákról az Aktuális ajánlataink nevű cikk nyújt bővebb felvilágosítást.
Megnevezés | Szolgáltatások | Ár csak reggelivel | Étterem |
---|---|---|---|
Kétszemélyes szoba, szervezett túra esetén | Csoportkisérés | 12 800 Ft / nap | Étlap ár 10 % kedvezménnyel |
Egyéni szervezésben érkező motorosok számára egy kétszemélyes szoba ára egy éjszaka esetén | Egyedi kedvezményes ajánlatot kérje a Recepciónál | Étlap ár 10 % kedvezménnyel | |
Egyéni szervezésben érkező motorosok számára egy kétszemélyes szoba ára több éjszaka esetén | Egyedi kedvezményes ajánlatot kérje a Recepciónál | Étlap ár 10 % kedvezménnyel | |
Ausztriai várak a szerpentines út mentén. (videóval)
A túra hossza:
|
172 km (de lehet rövidíteni is)
|
Időtartalma vár nézéssel teázással együtt:
|
5-6 óra
|
Nehézségi fok:
|
Közepes
|
Útvonal: Fertőd -Kőszeg - Lockenhaus - Stadtschlaining - Bernstein - Oberpullendorf - Deutschkreutz – Fertőd
Minden bizonnyal az egyik kihagyhatatlan és legkedvesebb túraútvonalat láthatjátok egy kis videóval. Indulás a Patonai Hotel parkolójából. A Szálláshely ellát bennünk térképpel és az útravaló instrukciókkal. Vannak olyan utak ahova térképpel is.
Kattintson a képre a nagyobb méretért!
Félórás motorozással elérjük első látnivalónkat a Sopronhorpácsi templomot.
A templomról amit tudni illik
A falu műemlék plébániatemploma a XII. század vége felé valószínűleg nemzetségi templomnak épült, és hamarosan többször is átalakították. A negyedik átépítéskor, 1230 táján készült a pompás díszkapu és a déli mellékhajó. A tatárjárás után már gótikus részletekkel építették újjá. Ekkor készültek a szentély ülőfülkéi és a kis sekrestye az apszis északi, és egy kápolna a déli oldal mellett. 1714-ben kezdtek a nagyon rossz állapotban levő templom újjáépítéséhez, és ez csak az 1740-es években fejeződött be. Ekkor emelték a barokk tornyot és készítették a boltozatokat. A templom belseje a román kori, gótikus, barokk és modern építészet és berendezés szépen kialakított összhangjával tűnik ki.
Következik Kőszeg.
Sopronhorpácsot elhagyva rövid félórás motorozással már Kőszegen is vagyunk. A Patinás kisváros ékesen őrzi a múltat idéző ereklyéit. Érdemes megnézni a várat, és a templomot. Javaslom mindenkinek, hogy a rengeteg kávézó valamelyikében egy kávé vagy kóla elfogyasztása mellett gyönyörködjön a város nyújtotta szépségekben.
Rövid motorozással elérjük Lockenhaus települést ahol a Léka várát és annak környezetét csodálhatjuk meg.
Most kezdődik a várva várt szerpentin. Nézzétek meg a róla készített videót remélem kedvet csinál számotokra.
Sajnos minden jónak vége szakad egyszer, esetünkben ez Rechnitz településnél van. A szerpentinnek vége és utunkat jobbra Stadtschlaining felé vesszük az irányt.
A várról amit tudni érdemes
A személyzet nagy kedvességgel büszkén mutatják be várukat. Igen barátságos kedves emberek. Előzetes bejelentkezés esetén akár magyar idegenvezetést is válalnak. A régészeti leletek tanúsága szerint területén már a kőkorszakban éltek emberek. Szalónak vára 1240 körül épült. 1289-ben a németújvári viszály során valószínűleg súlyosan megsérült, de a Tompek család újjáépíttette. 1450 körül Baumkirchner András és utódai bővítették és megerősítették. 1648-49-ben Batthyány Ádám nagy borospincét, magtárat és új várkaput építtetett hozzá. Ekkor építették a vár lovagtermét is. A várkápolna 1713-ban épült, főoltára 1750-ben készült. A várhoz vezető híd szobrait 1752-ben Johannes Piringer készítette.
A várat elhagyva útba esik még Bernstein ahol a Borostyánkő várat csodálhatjuk meg.
A várról amit tudni illik
Borostyánkő vára a 13. század elején épült. A vár legrégibb része a sziklára épült északi szárny, ahol egy befalazott román kapu nyomai is felfedezhetők. A török veszély közeledtére a haditanács a vár megerősítését rendelte el. A bástyák építését az olasz építész, Francesco Pozzo tervei szerint 1546-ban kezdték meg. 1617-ben a várat súlyos károk érték, amikor felrobbant a lőportorony és a vár nagy része elpusztult. Az északi szárny romos épületrészeit 1625 és 1627 között építették újjá. A nyugati szárnyat a 17. század végén Batthyány Ádám építette. Az eredetileg egyemeletesvárkastélyra a barokk korban építettek rá egy újabb szintet. 1953 óta szálloda működik az épületben.
A túránkat folytatva Deutschkreutz – Kópháza határátkelőnél lépjük ismét át a határt és érünk rövidesen a Hotelünkbe ahol kellemes ételekkel fogadnak.
